26 mayo 2008

Carta als Serveis Territorials de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya a Tarragona

L’Associació de Idees compareix a la crida radiogràfica.

Hem vingut a fer-nos la radiografia. Abans de treure’ns la roba volem avisar que també som creatius, ves que no faci reacció a algo.

Hem passat la varicela de grans i fumem dos paquets diaris (tres si sortim), no fem exercici –físic, s’entén- i prenem massa cafè. Bebem cada dia. Massa, també.

Hem vingut a fer-nos la radiografia perquè ens fa molta gràcia veure-us “recollir dades”. Ens posa calents; és com veure la filipina traient la pols enfilada a l’escala, què vols. Quan recolliu dades ensenyeu el cul.

Sobretot quan excuseu la vostra xafarderia xenòfoba dient que després compartireu les dades amb les persones « que en formin part ». I no us quedeu aquí, després us agafa aquesta cosa tan magnànima vostra de donar mirallets als indis després de viviseccionar-los i dieu que, a qui s’ho mereixi, li donareu un « espai virtual ».

Ens sobra espai, gràcies. I dades i obra i xarxa i projectes interdisciplinaris i reconeixement i canals de difusió... però el que més ens sobra és “tasca creativa”.

Gràcies de totes maneres pel mirall.

Ens el fotarem al cul per veure’ns-el; sempre és més divertit que veure el vostre.

21 mayo 2008

cavernícolas, suizos o catalanes?

Unidad de Destino en lo Universal

Aún me tiemblan las piernas ante el descubrimiento del que os quiero hacer partícipes a todos vosotros catalanes y amigos sobre el primigenio nexo que unió para siempre los destinos de helvéticos y jordis.

Este es el extracto del artículo que encontraréis completo aquí

En Cataluña se percibe claramente el asentamiento de una población procedente seguramente de Suiza y del norte de Italia, que empujó a los primeros emigrantes orientales del período anterior más al Sur. Los emigrantes instalados en Cataluña, que constituyen la Cultura de las sepulturas de fosa, aportaron una cultura de base agrícola y ganadera, que establecía sus poblados en cabañas en los llanos, enterrándose en fosas como sepultura, distintas de la sepultura en cuevas, lo que demuestra que no las utilizaban. Sin duda pasada la primera época de invasión, y asentada sólidamente la población, estos emigrantes pudieron adoptar nuevas costumbres funerarias, religiosas, económicas y sociales, influidos no solo por la cultura de donde procedían, sino también por los restos de la cultura mesolítica anterior a la primera emigración oriental, y por esta primera cultura oriental.


En definitiva, resulta que
los suizos no sólo sacaron a los catalanes de la cueva sino que además les enseñaron a ahorrar y dar las gracias y los buenos días.

Ante tamaña revelación, que demuestra la relación antropológica que hay entre la
tacañería del catalán y el secreto sentido del ahorro del suizo, y de la fría y distante (mala) educación de unos y otros, señores, sólo nos queda rendirnos ante la evidencia del tópico y preguntarnos...

PERO A VER, ENTONCES
¿QUÉ COÑO HAN HECHO LOS ROMANOS POR NOSOTROS?